ÁSZF

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK AZ OFFICE DEPOT WEBÁRUHÁZÁBÓL TÖRTÉNŐ RENDELÉSEKRE AZ OFFICE DEPOT KFT. TERMÉKEINEK SZÁLLÍTÁSÁRA ÉS SZOLGÁLTATÁSAIRA VONATKOZÓAN FOGYASZTÓK RÉSZÉRE (NEM SZAKMAI ÜGYFELEK)

  1. Bevezető rendelkezések, fogalom-meghatározások

    1. A jelen Általános Szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amelyet az Office Depot Hungary Kft. („Szolgáltató”) a www.officedepot.hu weboldalon („Szolgáltató Weboldalán”) található elektronikus áruházon („Office Depot Webáruház”) keresztül nyújt, a Ptk 8:1

      § (1) bekezdése 3.pontja szerint fogyasztónak minősülő megrendelő („Ügyfél”) részére.

    2. Az Office Depot Webáruházában történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A megrendelés annak leadását követően a teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség az 3. pontban meghatározott elérhetőségeken.

    3. Az Office Depot Webáruházában történő vásárlás a Vevővel megkötött szerzősében meghatározott módon: telefonon, faxon, e-mail újtán, vagy elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A megrendelés annak leadását követően a teljesítéséig szabadon, és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség a Szolgáltató 5. pontban meghatározott elérhetőségein.

    4. Az Office Depot Webáruházban történő vásárlásra kötött szerződésekre elsősorban jelen ÁSZF, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a magyar Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) rendelkezései az irányadóak. A megkötött szerződést Szolgáltató nem iktatja, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven jön létre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, arra Magyarország joga az irányadó. A megkötött szerződés a Weboldalon hozzáférhető, annak tartalmát a Megrendelő elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

    5. A Szolgáltató személyére vonatkozó adatok:

      Szolgáltató cégneve: Office Depot Hungary Kft. Székhelye, és postai címe: 1146 Budapest, Szabó József u. 6. A Szolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-662259

      A Szolgáltató adószáma: 12283790-2-42

      Ügyfélszolgálat: Office Depot Hungary Kft.

      Ügyfélszolgálat címe: Récsei Center 1146, Szabó József utca 6. Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Hétfőtől - péntekig: 8:30-16:50 óráig, Telefon: +36 (30) 67890 87

      Internet cím: www.officedepot.hu

      E-mail: erdeklodes@officedepot.hu Szolgáltató nem vetette alá magát az Fttv. szerinti magatartási kódexnek.

  2. Fogalom meghatározások

    1. Árjegyzék: az Eladó hivatalos internetes oldalán (www.officedepot.hu) közzétett Termékekre/Szolgáltatásokra vonatkozó listaárak vagy a felek között megkötött egyedi szerződésben meghatározott árak. Az Eladó és a Vevő között szerződéssel megállapított egyedi, szerződéses árakat az Eladó jogosult indokolt esetben egyoldalúan módosítani, amelyről értesíti a Vevőt, és amely módosítás az értesítés időpontjával hatályosul.

    2. Fogyasztónak az a természetes személy tekinthető, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. A jelen ÁSZF rendelkezéseinek hatálya nem terjed ki azonban a Felek (a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő megrendelő) egyéb kereskedelmi ügyleteire, továbbá külön dokumentum tartalmazza a fogyasztónak nem minősülő megrendelőkkel kötött szerződésekre

      vonatkozó általános szerződési feltételeket, melyet a https://officedepot.hu/aszf_b2b oldalon találhatnak az ügyfelek.

    3. Felek: Eladó és Vevő.

    4. Megrendelés: a Vevő egyoldalú jognyilatkozata, amely során a Vevő Termékeket/Szolgáltatásokat rendel meg az Eladótól, és amely a jelen ÁSZFben leírtakkal összhangban kerül elkészítésre, leszállításra.

    5. Reklamáció: a Vevőnek a megvásárolt Termékkel/Szolgáltatással kapcsolatban felmerült kellékszavatossági igényének az Eladó irányában történő bejelentése.

    6. Szállítási cím: a Vevő által megadott természetbeni cím, mint a Termékek átvételének vagy a Szolgáltatások nyújtásának helye, mely Magyarország területén található.

    7. Szállítási okmány: az OD által kibocsátott számla, illetőleg fuvarlevél, amelyek alapján történik a megrendelt Termékek/Szolgáltatások átadásának és átvételének igazolása az Eladó és a Vevő között.

    8. Szerződés: A Felek között korábban írásbeli formában létrejött szállítási keretszerződés

    9. Szolgáltatás: az OD Katalógusban specifikált és kínált mindennemű illetve szolgáltatás.

    10. Termék: az OD Katalógusában, kiadványaiban kínált és specifikált áru, és/vagy bármilyen – a Vevő egyéni igénye alapján készült – termék.

    11. Vevő, Ügyfél: az a személy, aki a jelen ÁSZF-ben leírtakkal összhangban elektronikus úton vagy telefonon, faxon, e-mailben rendel az Eladótól Terméket/Szolgáltatást.

  3. Regisztráció

    1. Az Office Depot Webáruház szolgáltatásainak többsége regisztráció nélkül elérhető. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz és belépéshez kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

    2. A Főoldalon található Fiókom/Regisztráció menüpont alatt, az ott található űrlap kitöltésével lehet regisztrálni. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az hozzáférhetővé válik illetéktelenek számára, bármely, a Szolgáltatónak nem felróható okból. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Fiókom menüben van lehetőség, ahol a korábbi megrendelések adatai is megtekinthetőek. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

  4. Terméktájékoztató, Vételár

    1. Tájékoztatás a termékekről: A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a konkrét árucikk termékoldaláról lehet megismerni. Az áruval kapcsolatos esetleges kérdéseit ügyfélszolgálatunk készséggel megválaszolja. Az általunk forgalmazott termékhez használati utasítást mellékelünk, amennyiben azt jogszabály előírja. Amennyiben az Ügyfél véletlenül mégsem kapná kézhez az áruval együtt és ezt jelzi vevőszolgálatunknál, a Szolgáltató a pótlásról gondoskodik.

    2. Tájékoztatás a vételárról és egyéb járulékos költségekről: A vételár mindig a kiválasztott termék mellett Ft-ban feltüntetett bruttó összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza, de nem tartalmazza a kiszállítás költségét, melyről a https://officedepot.hu/hazhozszallitas oldalon tájékozódhat.

    3. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

    4. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de a módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén pénzt vissza nem téríti. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

  5. Megrendelés menete

    1. A Szolgáltató a megrendelést a weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, miután az Ügyfél elfogadta jelen ÁSZF rendelkezéseit és a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitöltötte. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Ha az Ügyfél megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy szeretné megvásárolni őket, akkor azt a „Fizetés” gombra kattintva megteheti.

    2. Ezután lehetősége az Ügyfélnek van kiválasztani, hogy már regisztrált Ügyfélként szeretne-e belépni, vagy új Ügyfélként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha már regisztrált Ügyfélként korábban vásárolt a Szolgáltató weboldalán az Ügyfél, úgy meg kell adnia a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új Ügyfélként szeretne regisztrálni az Ügyfél, akkor meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol. Regisztráció nélküli vásárlás esetén az Ügyfél a számlázási és szállítási címét adja meg.

    3. A vásárlás következő lépéseként az Ügyfél kiválasztja a megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy kiszállítás), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, banki átutalás). Ha az Ügyfél egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a „Megrendelés” gombra kattint. Az Ügyfél a megrendelés leadása során az adatbeviteli hibákat javíthatja.

  6. Megrendelés visszaigazolása

    1. Szolgáltató az Ügyfél megrendelésének megérkezését követően az Ügyfél részére előbb automatikusan, e-mailben visszajelzést küld arról, hogy az Ügyfél megrendelése megérkezett, annak feldolgozása megkezdődött. Amennyiben ez az automatikus visszajelzés a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül az Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor az Ügyfél ajánlati kötöttsége minden további feltétel nélkül megszűnik.

    2. A megrendelés Szolgáltatóhoz érkezését és a IV.1 pont szerinti automatikus visszajelzést követően az Ügyfél részére a Szolgáltató a megrendelés teljesíthetőségéről is küld egy visszaigazoló E-mailt, a következő 24 órán belül. Ettől eltérően, amennyiben az Ügyfél hétvégén, vagy munkaszüneti vagy ünnepnapon adja le megrendelését, akkor a megrendelés teljesíthetőségének visszaigazolásáról a következő munkanapon küld a Szolgáltató E-mailt.

  7. Szállítás és fizetési feltételek

    1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut saját szállítóeszközeivel vagy futárcég igénybevételével szállítja ki az Ügyfél által megadott címre. Díjmentesen akkor, ha az adott megrendelésnettó értéke eléri 30.000,- Ft-ot (bruttó 38.100,- Ft) az az ezen kívüli díjtételeket a https://officedepot.hu/hazhozszallitas oldalon teszi közzé a Szolgáltató.

    2. A Weboldalon megrendelt termékeket a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti. A szállítási díj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából csakis akkor minősülnek egy megrendelésnek, amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi a megjegyzés rovatban, hogy már rendelt, és a Szolgáltató visszajelzése alapján mód van a rendelések összevont kezelésére. Egyéb esetben az ugyanazon napon, de különböző időpontokban leadott megrendelések külön kerülnek feldolgozásra és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. A már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek szállítási költségét nem befolyásolja.

    3. A megrendelt és visszaigazolt termék kiszállítására 5-7 munkanapon belül kerül sor. A Szolgáltató lehetőség szerint figyelembe veszi az Ügyfélnek a kiszállítás idő intervallumára vonatkozó igényét. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. Egyedi

      igény, ill. készleten nem lévő termék rendelése esetén a szállítás időpontjáról külön egyeztetésre kerül sor.

    4. A megrendelt terméket - az Ügyfél előzetes jelzése alapján – az Ügyfél bármely magyarországi Office Depot áruházban átveheti.

  8. Tájékoztatás az elállási jogról

    1. Az Ügyfél a megrendelt termék átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, amennyiben elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatja postán, e-mail-ben vagy telefonon a Szolgáltatóhoz. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. Az Ügyfél jelen ÁSZF 1. számú Melléklete szerinti minta nyilatkozatot felhasználva is megteheti elállási nyilatkozatát, melyet a https://officedepot.hu/page/216 oldalon érhet el. Ha az Ügyfél emellett dönt, az elállási nyilatkozat megérkezését tartós adathordozón (elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazolja a Szolgáltató.

    2. Az Ügyfél viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, az elállással érintett terméket utánvétellel nem lehet visszaszolgáltatni. Amennyiben a terméket személyesen vette át az Ügyfél valamelyik átvételi pontunkon, úgy kérjük, elállás esetén ugyanide kell az Ügyfélnek visszajuttatnia vagy az ügyfélszolgálat részére írásban jelezheti a termék visszaszállításának igényét. . Ez utóbbi esetben az Ügyfél telefonon egyeztethet a Szolgáltatóval annak érdekében, hogy a terméket a Szolgáltató visszafuvarozza tőle: ez esetben irányadó díjunk nettó 1500 Ft (bruttó 1905 Ft).

    3. Elállás esetén az Ügyfél köteles a Szolgáltató részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha az Ügyfél a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy az Ügyfél nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

    4. Elállás esetén a Szolgáltató követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. Ezeken kívül az Ügyfelet az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

    5. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ügyfél elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti az Ügyfél által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza a Szolgáltató, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja: e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli.

    6. Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát:

6.1 olyan nem előre gyártott termék értékesítése esetében, amelyet az Ügyfél utasításai alapján vagy kifejezett kérésére (pl. egyedi bútorok) állítottak elő,

5.6.2 lezárt csomagolású hang-, ill. képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a csomagolást az Ügyfél felbontotta.

  1. Garancia (kötelező jótállás), szavatosság, panaszkezelés, jogorvoslat

    1. Amennyiben az Ügyfél kötelező jótállás hatálya alá tartozó terméket vásárol, Szolgáltató a vonatkozó jótállás időtartamát és feltételeit (tartalmát) egyrészt jelen ÁSZF Mellékletében, másrészt a garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli, mely garanciajegyet az Ügyfél legkésőbb a termék átvételekor kap meg a termékkel együtt. Ügyfél kizárólag a Szolgáltató által a termék átvételekor átadott jótállási jegy, vagy a kifizetés igazolására kiállított számla (blokk) bemutatása, illetve átadása esetén jogosult a jótálláshoz fűződő jogainak érvényesítésére. Ügyfélnek a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell – ez vonatkozik kellékszavatossági igény bejelentésére is.

    2. Ha az Ügyfél a kötelező jótállásos termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a Szolgáltató a terméket kicseréli, amennyiben a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    3. A jótállási kötelezettség nem vonatkozik azon hibára, amelynek oka a teljesítés után keletkezett (pl. nem rendeltetésszerű használatból). Ennek bizonyítása Szolgáltatót terheli. A jótállás az Ügyfél törvényből eredő szavatossági jogait nem érinti.

    4. A jelen ÁSZF 2. számú Mellékletében található, a 45/2014. Kormányrendeletben közreadott mintatájékoztató ad tájékoztatást az Ügyfelet megillető kellékszavatossági, termékszavatossági, és kötelező jótállás hatálya alá tartozó termékek esetén az Ügyfelet megillető jogokról. Felhívjuk T. Ügyfeleink figyelmét, hogy a kellékszavatossági jogok érvényesíthetőségének határideje két év, a kötelező jótállásé egy év. Az Ügyfél a javítás helyéről az adott termék garanciajegyén, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán tájékozódhat.

    5. Vita esetén Felek igyekeznek azt békés úton rendezni. Az Ügyfél a szavatossági, illetőleg jótállási igényét akár E-mailen, telefonon, de személyesen az Ügyfélszolgálaton is előadhatja jelen ÁSZF I.5. pontjában közölt elérhetőségeken. Az Ügyfél jogosult a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésből eredő jogvitájával bírósághoz, illetőleg békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületek pontos elérhetőségéről a www.bekeltetes.huoldalon tájékozódhat az Ügyfél. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége: Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefon: +36-1-488-2131, Fax: +36-1-488-2186, E-mail:bekelteto.testulet@bkik.hu, Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

  2. Felelősség, tulajdonjog fenntartás

    1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen és nagy gondossággal kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

    2. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

    3. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

    4. Szolgáltató a megrendelt termékek tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja.

  3. Szerzői jogok

    1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

  4. Sütik

    1. A Társaság honlapján tett látogatások során cookie (a továbbiakban: „Süti”) kerül küldésre a honlapot meglátogató Érintett gépére, így annak böngészője egyedileg azonosítható lesz. Az Érintett a honlap böngészésére irányuló magatartásával, világos és egyértelmű tájékoztatást követően kifejezett (aktív) hozzájárulását adta.

    2. A sütik elsősorban a belépési folyamat automatizálása, élmény fokozása érdekében működnek. Társaság személyes adatkezelést e körben nem folytat.

    3. A Társaság honlapján a https://officedepot.hu/ a láblécben elhelyezett „Tájékoztató a Sütikről” elnevezésű ikonra kattintva tájékozódhat a honlapon használt Sütikről.

  5. Záró rendelkezések

    1. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben egyoldalúan módosítani, azzal azonban, hogy a már megkötött szerződésekre a módosítás nem vonatkozik. A leadott megrendelésre mindig a leadáskor hatályban lévő ÁSZF rendelkezései irányadóak.

    2. Szolgáltató tájékoztatja az ügyfelet, hogy Adatvédelmi és adatkezelési szabályzata a https://officedepot.hu/adatvedelem oldalon érhető el.

    3. A Szerződés megkötése Magyarország jogrendje alapján történik, és minden olyan kérdésben, amelyet a jelen ÁSZF nem szabályoz, a Ptk. és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Budapest, 2018. május 25.

Office Depot Hungary Kft.

  1. számú Melléklet

    Elállási tájékoztató és nyilatkozatminta

    T. Ügyfelünk! Elállási/felmondási szándéka esetén itt találja jogairól a tájékoztatást, és a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti mintát, melyet elállása/felmondása esetén felhasználhat.

    Tájékoztató

    Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha Ön szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, és a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

    Az elállási/felmondási határidő

    1. termék adásvételére irányuló szerződés esetében (termék-adásvételekor) attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt (a fuvarozótól eltérő harmadik) személy a terméket átveszi

    2. több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt (a fuvarozótól eltérő harmadik) személy az utolsó terméket átveszi;

    3. több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt (a fuvarozótól eltérő harmadik) személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi

    4. termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt (a fuvarozótól eltérő harmadik) személy átveszi az első terméket

    Ha Ön elállási jogával élni kíván, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát kell eljuttatnia az Office Depot-hoz (akár postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján), és felhasználhatja a lentebb közreadott minta nyilatkozatot.

    Szolgáltató cégneve: Office Depot Hungary Kft. Postai címe: 1146 Budapest, Szabó József u.6. Ügyfélszolgálat: Office Depot Hungary Kft.

    Ügyfélszolgálati iroda helye: Récsei Center, Office Depot áruház: 1146 Budapest, Szabó József u.6. Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Hétfőtől - péntekig: 8:30-16:50 óráig

    Telefon: +36 (30) 67890 87

    Internet cím: www.officedepot.hu E-mail: erdeklodes@officedepot.hu

    Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltatónak.

    Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

    Szolgáltatás megrendelésének felmondása esetén: Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

    Nyilatkozatminta az Ügyfél elállása/felmondása esetén

    Címzett: Office Depot Hungary Kft. (cím:1146 Budapest, Szabó József u. 6, telefon: +36 (30) 67890 87, e-mail: erdeklodes@officedepot.hu)

    Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

    Név, cím (az Ügyfél neve, címe):…………………………………………………………. A megvásárolt termék:……………………………………………………………………. Átvétel időpontja:……………………………………………………..

    image

    Aláírás (amennyiben papíron kinyomtatva, postán küldi el a Szolgáltatónak a Nyilatkozatot)

    Kelt: ………………………………a

  2. számú Melléklet

Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletből átvéve)

  1. Kellékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

    Ön az Office Depot Hungary Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

    Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

    • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

    • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

    • Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Office Depot Hungary Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  2. Termékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  3. Jótállás („garancia”)

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön, mint fogyasztónak minősülő személy, akkor jogosult (kötelező) jótállásra, amennyiben a Szolgáltató hibásan teljesített és Ön a 151/2003. Kormányrendelt alapján, annak Mellékletében felsorolt termékkategóriába eső terméket rendelt. Ilyen esetben ugyanazon jogosultságok közül választhat, melyeket fentebb, a „kellékszavatosság” címszó alatt bemutattunk.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.